Chia semínka

 

Chia semínkaSemínka chia vynikají výbornými nutričními vlastnostmi a jsou vhodné i pro ty nejmenší. Děto potřebují značné množství živin, které zaručí správný vývoj. Chia semínka se mohou pochlubit vysokým obsahem proteinů (až 20%) a až 5x vyšším obsahem vápníku než mléko. Proteiny jsou potřebné ke stavbě svalů a tkání, vápník pro vývoj kostí a zubů. Semínka chia mají téměř rovnoměrný poměr bílkovin, sacharidů a tuků, takže jsou ideálním doplňkem stravy. Co se tuků týče, většinu z nich tvoří rostlinné Omega-3 mastné kyseliny, které jsou skvělou prevencí kardiovaskulárních onemocnění. Ty nejsou u dětí tak časté, jako u dospělých, nicméně řada dětí má vrozené srdeční vady, které chia semínka dokáží zmírnit.

V semínkách chia nalezneme celou řadu důležitých živin jako je zinek, železo, kvalitní sacharidy, antioxidanty, draslík či hořčík. Mnoha dětem se nedostává dostatečné množství potřebných živin a právě proto je třeba živiny doplnit konzumací chia semínek. Děti, které se nesprávně stravují by měly chia semínka užívat dlouhodobě.

Děti jsou známé tím, že jsou ve stravě velmi vybíravé. Gel z chia semínek je bez chuti a tím pádem ho můžete přidat do jakéhokoliv pokrmu, které má Vaše dítě rádo. Chia semínka se dají konzumovat celá, protože nejsou tvrdá, nebo jako gel. Ten získáme smícháním chia semínek s tekutinou či vlhkými pokrmy. Děti přítomnost chia semínek v potravě ani nezaregistrují a vy jim je můžete přidávat do snídaně, svačiny, oběda či večeře. Chia semínka lze připravit i v nápoji.

Chia semínka se pro děti často připravují s čerstvým ovocem. Nechte chia semínka 10-20 minut odstát ve vodě (v poměru 1 díl semínek na 5 dílů vody). Gel, který vznikne poté rozmíchejte s rozmačkaným ovocem a podávejte dětem. Chia semínka však můžeme přidat do jakéhokoliv pokrmu, tedy i do jogurtů, tvarohů či pečiva z domácí pekárny.